Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D68a19n87i76e85l55a 51H26i94l20d72e28b45r58a16n71d97t75o72v40á 4690710101744

- Milé děti, nebudete tomu věřit, ale já ještě pamatuju dobu, kdy o pastafariánech nikdo neslyšel. A když konečně, dlouho to byli jenom recesisté. No vážně!

- Ale mami, to byla jenom kamufláž, aby je oficiální struktury a tajné služby nebraly vážně a nebránily jim v šíření víry. To přece ví každej!

+1/−1
29.4.2016 12:40

J28a49n 52W29e21r42n25e82r 8723334849800

Pastafariáni nikdy nebyli recesisté? Četla jste si jejich evangelium? Pravděpodobně ne, tudíž to, co zde píšete, vychází z vaší neznalosti. Má 178 stran, až si jej přečtete - respektive ne přečtete, ale nastudujete - pak se můžeme seriózně bavit. Odkaz zde: http://www.klps.pl/pliki/gospel_fsm_eng.pdf

0/0
29.4.2016 21:20

M71i63r43e56k 67P22i72n15k52a62s 7472241677746

http://www.osacr.cz/2013/05/30/zrozeni-letajiciho-spagetoveho-monstra-humor-jako-zbran/

Vy si radši nastudujte vaše "stranické" webové stránky.

0/0
29.4.2016 21:46

J84a95n 66W97e88r95n18e22r 8583454129310

Těší mě, že projevujete zájem o texty na našem volnomyšlenkářském webu R^

+1/0
30.4.2016 2:21

J15a62n 93M88e55r21t72a 3342980431428

To se bude muset někdo nechat zaživa uvařit v patřičně osolené vodě, aby lidé se stejnou vírou jako on nebyli kráceni na právech?! Tohle snad soud chce?! Dohnat někoho k zoufalému činu, který by navíc v rozporu s přáním Létajícího špahetového monstra?!

0/0
29.4.2016 12:17

M26i72r56e97k 93P32i65n12k38a60s 7462571287266

Protože pan autor referuje o významu víry v USA dost selektivně, dovolím si sem dát dosti přehledný odkaz ( pokud mne tedy militantně nesmaže :-P )

:-Phttp://www.oamerice.com/2012/06/ma-amerika-statni-nabozenstvi.html

0/0
28.4.2016 17:30

M74i43r87e72k 59P15i96n53k45a17s 7202211627166

Ten druhý smajlík je samozřejmě překlep. Pardon

0/0
28.4.2016 17:56
Foto

L35a50d43i74s50l63a49v 34M42a97t23u89š91k43a 5732698689153

Už v předminulém století jistý Nietzsche tvrdil, že Bůh zemřel. Bůh sice nic netvrdil, ale faktem je, že ten pan Nietzsche skutečně v roce 1900 zemřel. A tak to bude i v tomto případě. Soudce nepřežije a jeho rozsudek bude zapomenut. A Bůh si pojede ve svých věcech dál;-)

0/−1
27.4.2016 18:18
Foto

J75a72r80o77m83í61r 49P38e44t71ř37í49k 6874821699588

který Bůh?

Je jich asi 10.000.

+2/−1
28.4.2016 17:29

M76i86r27e70k 16P63i75n49k11a89s 7582681237636

"Avšak linie, určující která praxe náboženská je a která nikoliv existovat musí. Soud došel k závěru, že pastafarianismus se ocitá hluboko na druhé straně oné hranice."

Zdroj:http://werner.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=506816 citace rozsudku

Dotyčný soud vůbec neřešil zda Bůh existuje nebo ne. Prostě řekl pastafariánům, že jejich víru nemíní brát vážně. A pokud mají pastafariáni námitky, asi se budou muset odvolat.

+2/0
27.4.2016 16:50

J78a74r48o14s45l88a35v 57L66i81m35a 1225287761

Pane Pinkasi, ta linie existuje. Nevim sice zda Nebraska ma zakon o registraci nabozenstvi a jejimi potrebami (nesmi prevysovat dane zakony), ale mnohe staty ji maji specifikovanou. V Nebrasce ji asi maji. Podle toho mozna soud rozhodnul. Podotykam, toto je moje domenka.

+1/0
27.4.2016 18:33

J96a91n 19M40e29r42t66a 3862510961988

Z toho rozhodnutí je zřejmě, že soud víru některých lidí vážně brát míní a víru jiných lidí ne. A já se ptám, na základě čeho hodlá takto rozhodovat. Bude zkoumat u kdejaké věrouky, jak vznikla? Když uvážím, že u mnohých věrouk to není pořádně doložitelné? Pokud někdo vnímá nějakou věrouku jako humornou, znamená to, že ji někdo další nemůže brát vážně? Vezměme si takový mormonismus, hromada lidí z něj má velkou švandu. Mimochodem, autor článku tyto otázky klade.

+1/0
29.4.2016 12:34

J21i95ř40í 75J93i12r79o24u80d92e61k 8106839474794

;-) Jen mně tak napadá, zda i u tohoto soudu se i v tomto případě při výpovědích přísahalo na bibli8-o;-)

+3/0
27.4.2016 14:48
Foto

O33l28d30ř45i44c92h 45M98a52z18a80l 3283489792967

Problém není v tom, že by soud měl dokazovat existenci nebo neexistenci nějakého boha, ale v tom, že se někdo domáhá nějakého zvláštního zacházení na základě víry v něco. Logicky by se mohl kdokoli domáhat čehokoli, jelikož za náboženskou víru bychom mohli prohlásit cokoli. Pak by nastal chaos.

+6/−2
27.4.2016 11:16

K91a32r50e15l 34N92o93v80o71t78n54y 2961475839450

Nicmene se ma merit vsem stejnym metrem. Tj. napriklad budto povolit vsechny nabozenske symboly (s vyjimkou treba tech prokazatelne nebezpecnych), a nebo bez rozdilu vsechny zakazat.

+2/0
28.4.2016 16:58

J90a35n 92M49e18r47t66a 3162620151758

No, tak to ale už funguje v současnosti. Jen s tím, že si někteří lidé u moci myslí, že mohou svévolně zvýhodňovat nějaká vyznání oproti jiným.

+1/0
29.4.2016 12:11

J67i22ř83í 40K44i83n10d38l 2598777233867

Jak vysvětlíte, jak vznikl život z neživé hmoty , jak by se mohla živá hmota vyvinout z hmoty neživé. Vědci říkají, že v tomto světě existuje život a pohyb, změna, vznikání a zanikání. Všechno,co se pohybuje, muselo být nejdříve nějakou silou do pohybu uvedeno. Kdo to všechno tedy uvedl do pohybu? A konečně, ať se podíváme na cokoliv na přírodu, na stavbu rostlin, na chování zvířat,všude rozeznáváme tolik plánování, inteligence a rozumu, že prostě musíme předpokládat inteligentního Stvořitele-Ducha. Pozor to netvrdí Kindl, ale plejáda vědců i nositelů Nobelových cen.

+3/−3
27.4.2016 10:49
Foto

M47a57r66t89i94n 96J24a16r26o55š 5355985704590

Obávám se, že pro autora, "militantního ateistu", jak o sobě píše, je toto příliš abstraktní ... příliš nepřímé důkazy. Ale jinak s Vámi souhlasím (z přesvědčení:)!

+2/−1
27.4.2016 10:56

J35a26r87o98s58l95a15v 23L59i93m23a 1625637831

Pane Kindl. Neznalost hrichu necini. Ten proce byl provedem a uspesne. Jiz jsem pred nekolika dny upozornoval pana Vita na skladbu te prirody, o ktere se zminujete i vy. I vam mohu oponovat prave tou prirodou. Ta je zalozena na preziti silnejsich a zniceni tech slabych. Kdyz se podivate na sebe samotneho, musite uznat, ze vase preziti je dano zniceni jineho zivota. Toto je podstata celeho cyklu zivota. Od mikrobu az po cloveka a take dal o byti vesmiru a vseho o cem dnes vime. Tim chci o sobe rici, kdyz uvazuji jak jsem napsal, ze pro mne vas dobrociny Buh neexistuje. Aspon ne v podobe, jak si jeho vy a verici, predstavuji.

+3/0
27.4.2016 19:32
Foto

J16a41n 56Ř78e62h78á98č18e49k 7710196771815

Tak já koukám na přírodu, rostliny a zvířata jak divej, ale naopak vidím všude známky samovolného vývoje.

Ona ta teorie evoluce je sice jen teorie (a za pár stovek let ji nahradí nějaká lepší - stejně jako když Newtonovu teorii gravitace nahradila ta Einsteinova), ale pozorovaný svět vysvětluje poměrně zdařile a hlavně má v sobě zabudován princip autokorekce, což u kreacionismu nevidím (nemluvě o otázce co uvedlo do pohybu "stvořitele")

+1/−1
27.4.2016 22:07

K80a50r66e58l 41N72o34v73o21t71n77y 2641905339330

A jak vysvetlite existenci toho inteligentniho stvoritele? Na zaklade teto vasi teorie by pak prece toho inteligentiho stvoritele musel stvorit jeste nejaky dalsi, inteligentnejsi stvoritel. A dostavame se do nekonecne smycky.

0/0
28.4.2016 17:00
Foto

M71a75r42t43i40n 10J84a97r55o45š 5905595264760

Díky za přínosný článek! Opravdu je to problém: vměšování státu do církevního práva potažmo svobody vyznání... Oni aj v tý státní správě prostě pracujou také jenom lidi s určitým osobním přesvědčením či vyznáním ... ale zajímalo by mě, kolik obětí již bohu špaget padlo ... a kdo by za něj z přesvědčení "bojoval", kdyby šlo do tuhého. ... anebo právě to, že božstvu netřeba obětí je důkazem jeho božství? ... zajímavé, fakt... :-/

+2/0
27.4.2016 10:42

L25u89c79i23e 34G71r92e44g81o89r39o19v94á 4694783246

Opravdu máte pocit, že podstata problému je ve "vměšování státu do církevního práva potažmo svobody vyznání" nebo je to ironie?

Nebo jsem mimo já, která jsem pointu pochopila přesně opačně? Chápu to totiž tak, že žalující věřící poukazuje na absurditu nedůsledné sekularizace, tj. stavu, kdy si stát a jeho orgány nechají do lecčeho mluvit náboženstvím a stále mu ustupují. A že v konečném důsledku tak mají dvojí metr na (proklamované) věřící a nevěřící. A nachytal tak (skrze justici) světskou moc na švestkách, když poukázal na fakt, že je to neudržitelné a že dotaženo do důsledků (a měřeno stejným metrem všem) je to absurdní a směšné...

+2/0
27.4.2016 10:58
Foto

M71a55r75t21i76n 95J76a44r51o80š 5655675134940

Dobrý den.

Podstata problému nejspíše je, že je to "věčný" problém, střet zájmů a moci (společenské moci, možností manipulování lidmi, resp. jejich názory).

Neznám funkční model, kdy spolu fungují státní moc a církev (jakákoli) tak nějak vedle sebe, v souznění a vzájemném respektu. Pokud jde o moc, neustále existují třecí plochy a hranice střetů.

...

Myslím, že soud se toho zhostil jak nejlépe mohl. Stejně tak přeci může nějaký "výkonný orgán" špageteriánů vydat soud (stanovisko) k otázce svobody svých "věřících" :-).

...

Pojem absurdita "nedůsledné sekularizace" mě trochu děsí. Kdo kdy řekl, že je třeba společnost (potažmo státní správu, politickou scénu atpod.) sekularizovat? Nezasahovalo by to tak trošku do osobních práv a svobod jednotlivce? Samozřejmě stanovisko státní moci, že špagetový bůh neexistuje, je velmi bezprecedentní, ale myslím, že na to má nárok :-). Holt nějaké regule se té svobodě dát musejí. Bez hranic není svobody.

0/−2
27.4.2016 11:16

L80u73c57i44e 55G87r83e76g97o61r14o37v93á 4514143306

A ještě jeden dotaz, protože po vašem dalším příspěvku jsem ještě zmatenější :)

Opravdu navrhujete, aby se legitimita nároků toho či onoho náboženství vůči státní moci měřila počtem (potenciálních) bojovníků na jeho obranu, resp. obětí? Nebo máte jiný návrh, kde udělat tu dělící čáru a proč?

+2/0
27.4.2016 11:08
Foto

M14a24r29t40i73n 45J83a15r10o29š 5225455714520

Absolutně netuším, jak tu věc pojmout, ale přijde mi to jako VELMI zajímavé téma k diskuzi :) Mám své subjektivní želízko v ohni hned dvakrát: věřím v přínosnost univerzálních křesťanských hodnot společnosti (ano, jsem věřící), a azároveň je mi blízké pojetí svobody a vlivu státu tak, jak jej vnímají např. Svobodní.

...

K Vaší otázce: ne, takovou čáru bych si rozhodně nepřál!! Byla to samozřejmě nadsázka. Ale nadruhou stranu stát disponuje určitým know-how, a základnou více či méně nestranných odborníků (rozuměji soudní znalci atpod) a též určitými pravomocemi a zodpovědnostmi. MYSLÍM, ŽE ROZSUDEK JE SPÍŠE NÁZOREM ODBORNÍKŮ ... záleží tedy, jak precedentně bude v budoucnu tento rozsudek aplikován na obdobné "spory".

...

Á propos: pojetí státu (o víře ni slova, ale nutno zdůraznit, že stát (dle občanl v něm žijících) není "filosoficky neutrální"):

Stát je a má být právnickou osobou, subjektem mezinárodního práva. Svrchovanost státu (suverenita) je výsledkem historické kontinuity státnosti stejně jako výrazem filosofické identity (myšlenky), na které se zakládá. Stát není filosoficky neutrální, ačkoli není vázán na žádnou výlučnou ideologii.

Stát a svrchovanost od sebe nelze oddělit, stát vzniká díky své svrchovanosti a stát, který není svrchovaný, není státem.

Svrchovanost je nepopiratelné právo samostatně jednat

efektivně podle vlastních pravidel jak v normální tak v extrémní situaci k tomu určený úřadem. Stát není podřízen jiným institucím

Je vrcholnou autoritou jednající podle své vůle, nezávisle na vnější moci, je oprávněn činit konečná rozhodnutí podle vlastních pravidel a svého řádu. Ze svrchovanosti státu vyplývá i to, že stát je jediným zdrojem práva pro své území. (Zdroj: svobodni.cz)

0/−1
27.4.2016 11:39

M16i34r41o85s18l64a61v 60N23o89v40á93k 2561239167488

Není dobr ani zel bůh kanálů Lomikel.

+1/0
27.4.2016 10:36
Foto

M11i35l39o30š 75F51. 47P71e31c45h89a51r 3433361750485

Naplnit by mohl. ;-)

0/0
27.4.2016 15:02

V15á55c54l79a94v 18C42a48p68o53u10š39e10k 2788871699989

Jen bůh ví, jestli existuje nebo neexistuje. My můžeme akorát věřit, nebo nevěřit v jeho existenci. Píši bůh s malým b. neboď se jedná o název obecný. S vekým písmenem se píše akorát Perun, Radegast, Jupiter, Venuše (ta mi je nejmilejší) Budha atd.

+2/0
27.4.2016 10:20

J60i27ř85í 15K51i75n64d85l 2688647723737

Je zvykem i mezi nevěřícími lidmi, že pokud je řeč o tom konkrétním jediném Bohu, píše se B.Bůžky, bohyně a bohy, které někdo v historii uctíval, to zvykem není. Jediný Bůh píše s velkým stejně jako Alláh apod. Pravidla jazyka českého.

+3/0
27.4.2016 10:43

Z19b26y86n24ě90k 88H11l68á35s52n92ý 3914897605319

Potom už by stačilo jen prohlásit komunismus a fašismus za náboženstvi, a poskytovat jim potřebnou ústavní ochranu. Svoje "Bible" už taky mají. Konec konců, někteři politici a podnikatelé vyznávají " zlaté tele ". Když to hodí na papír, budou nás moci okrádat zcela legálně, tak jak jim to zlaté tele káže. :-)

+1/−2
27.4.2016 10:06

J50i18ř71í 51K56i30n51d81l 2188887423627

Jéé pane Hlásný " zlaté tele " to je jedno z moha mých oblíbených slovních spojení. Co jsem se jej načetl v dobách budování rozvinutého socialismu a už jsem myslel, že upadlo v zapomnění a ejhle už je tady, Děkuji.;-D

+1/0
27.4.2016 11:25

M78a89r92t36i53n 68P74r58á37š23e24k 8185881860113

Jestli FSm existuje, onen soudce se brzy udusí špagetama .o)))

+4/0
27.4.2016 9:19

O72l18g34a 93P24a89v53l24í76k96o22v26á 6534668437772

Víra v jakéhokoliv Boha je zřejmě součástí lidského bytí, vy a vaši souvěrci například věříte v ateismus. Ten rozsudek mi připadá docela adekvátní, protože ten odsouzený exhibicionista evidentně vydíral :-)

+1/−8
27.4.2016 9:08

I34g58o35r 31H77r41u26s48o32v25s11k93y 2369929623620

omyl. my, ateisti neverime v akehokolvek boha. akukolvek vieru mame na haku. ps. je to vasa obsesia vnutit nam nejaku vieru.

+9/0
27.4.2016 9:15

O69l28g78a 73P82a93v27l72í34k75o26v39á 6414528307912

Nic vám nevnucuji, vy přece věříte, že žádný Bůh není. Já zase věřím, že život stojí za to žít a všichni lidmi stvoření Bohové jsou mi poučením a inspirací

+1/−2
27.4.2016 9:43

P92a44v89e59l 62J64a32n40s90a 2845709971884

jenže z naší strany to není víra ve vašem smyslu chápání, my ne že věříme, že něco neeistuje, my tu neexistenci máme jako fakt, jako axiom, který není třeba dokazovat jako větu (to jsem si vypůjčil z matematiky)

prostě my máme víry v cokoli na háku, nepotřebujeme je, to jenom slabí jedinci potřebujou nějaký ty berličky a opory ve formě věření v něco

+1/0
27.4.2016 10:17
Foto

J59a86k82u43b 59R56o34t87h 5689943401406

Vy i ostatní ateisti víte kulový, co je a není víra. ;-O

+2/−3
27.4.2016 10:26

M62i95c11h25a86l 17P79a94u19l10í91č13e13k 2983145955475

Já bych to doplnil. Často se zaměňuje pojem "Pravý Ateismus" a tzv. "Antiteismus". Antiteismus je to, na co upozorňuje paní Pavlíková jako na "opak" teismu, tedy víry v boha. Antiteismus opravdu "věří", že žádný bůh není, a je schopen kvůli tomu i napadat teisty (věřící), stejně jako teisté jsou schopni napadat antiteisty (nevěřící). Pravý ateismus ale stojí mezi tím, ten totiž vůbec boha neřeší, vůbec nezná pojem "bůh". Představme si člověka, který se nikdy s žádnou církví nesetkal a nikdy si žádný pojem "bůh" nevytvořil. Zde nemá smysl hovořit o tom, jestli dotyčný věří nebo nevěří v boha - jako se často používá argument že ateista jen věří v boží neexistenci stejně jako teista věří v boží existenci, tudíž všichni jsme vlastně věřící. Ne, pravý ateista ve skutečnosti odpoví "a co je to to "bůh"? Vůbec nechápu, o čem mluvíte, to slovo neznám...".

+3/0
27.4.2016 10:30
Foto

J97a32k29u82b 74R88o42t94h 5819953951136

Ateista vůbec nezná pojem Bůh? Že s ním tak srdnatě a blábolivě často operuje.:-/

"Antiteista si na Velký pátek dá najust vepřové, aby naštval toho, v koho urputně nevěří." Janusz Zajdel.;-D

+3/0
27.4.2016 10:49

J49a58n 28M98e67r31t25a 3142760901138

No, vidíte. A já si dám vepřové na Velký pátek, když na něj budu mít chuť a když na něj o Velkém pátku chuť mít nebudu, tak si ho nedám.

+1/0
29.4.2016 12:01

J78i58ř94í 78K40i59n51d38l 2498857953177

Bůh, je počátek a cíl všech věcí , může být s jistotou poznán ze stvořených věcí a je přirozeným světlem lidského rozumu:-)

+1/−1
27.4.2016 11:05

Z21d78e31n22ě82k 90Ž35í82k98o15v75e51c53k83ý 7980458730326

Ostatně považuji za pravděpodobné, že vy v toho Boha také ve skutečnosti nevěříte. Kdyby vám nařídil, abyste zabila své dítě, udělala byste to? Kdyby vám rozkázal vzít meč a zabíjet své příbuzné a sousedy, poslechla byste?

0/0
27.4.2016 10:34
Foto

J77a30k41u25b 14R25o93t62h 5639313531666

Vy skutečně o křesťanství a jeho chápání Boha nic nevíte, že jo?:-/

0/−1
27.4.2016 10:51

Z62d47e52n51ě17k 29Ž46í19k42o23v51e18c14k73ý 7810528340566

To tedy opravdu nevím. Naprosto netuším, jestli se stydíte přiznat, že byste neposlechl, nebo jestli se stydíte přiznat, že byste poslechl.

+1/0
27.4.2016 12:02
Foto

J60a15k63u27b 18R75o75t94h 5749153281296

Nevíte. I vaše netušení je blábolivé.:-/

0/−1
27.4.2016 12:40

J37a14r38o41s51l38a97v 12L75i78m98a 1645897641

Tim myslite i Alaha, pani Pavlikova?

0/0
27.4.2016 17:49

O78l32g21a 39P43a50v37l16í70k48o12v45á 6384768757212

Ano, každý Bůh je poučením, i ten Allah. Poučení jsou, pane Limo, přínosná i varovná

0/0
27.4.2016 18:13

J54a40r90o22s84l46a78v 71L31i52m54a 1325807801

Mate muj souhlas, pani Pavlikova.

0/0
27.4.2016 18:24
Foto

J15a98k37u53b 96R52o83t45h 5719763901306

Nějaký hajzlík zapálil zrekonstruovaný kříž na kostele v Chebu. Mohl to být ledaskdo, ale také to mohl být militantní ateista. Co o tom víte?

Mimochodem, je vidět, že county court v takovém zapadákově má víc rozumu, než váš guru Dawkins a další nešťastníci, kteří si udělali živnost z něčeho, čemu nevěří a nenávidí to. ;-D

+3/−5
27.4.2016 9:08



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.